Arbeidsuke på Moss by- og industrimuseum

I uke 16 var Moss by- og industrimuseum heldige å få besøk av Gabriel Olsen.
Han var på arbeidsuke her hos oss og fikk blant annet i oppgave å skrive og ta bilder av sine opplevelser på museet.
Her kan du fått et lite innblikk:

Mandag 16.04.18

Min første dag hos Moss by- og industrimuseum startet med en omvisning i bygget. Så fikk jeg i oppgave å skrive ned ønskene fra barnas ideskulptur om hvordan de vil at Moss by- og industrimuseum skal være. Etter å ha lest og skrevet ned ideene deres laget jeg et dokument der jeg skrev ned hvilke ideer de hadde og hvor mange barn som ønsket det samme for museet. Deretter gikk jeg ut for å henge opp plakater som promoterer en 1700-talls dag for familier og en byvandring omkring i Moss den 22.april. Min første dag var interessant og lærerik. Og jeg ser fram til å jobbe her resten av uken.

Tirsdag 17.04.18

I dag har jeg vært på lageret og markert museets inventar som ikke er oppe for utstilling akkurat nå. Det tok et par timer men det var interessant arbeid og jeg fikk sett mye av historien om Moss. Etter det fortsatte jeg  med

Torsdag 19.04.18

I dag har jeg sett på en oppsetning av den nordiske krigen her på museet. Jeg satt litt i resepsjonen for å ta imot gjester på starten av dagen. Jeg laget også smørbrød til Kong Fredrik den IV tambourafsdeling af 1704 som er en gruppe som hjelper til med gjenskapelser av historien ved å kle seg ut som soldater fra 1700-tallet.

Fredag 20.04.18

Dette var min siste dag her på museet i arbeidsuken. Dette var den andre dagen med oppsetning av den nordiske krigen. Jeg har hatt en morsom uke og jeg har lært mye om Moss sin historie. Selv om det var litt kjedelig å markere inventar i kjelleren synes jeg at jeg har hatt en bra uke her og at jeg ser frem til å dra hit igjen snart. Så jeg vil takke dere som jobber på Moss by- og industrimuseum for å ha gitt meg en fin arbeidsuke.

Vi vil takke Gabriel for en fin uke, og vi håper museumsarbeidet gav mersmak!