Jente kjører traktor
Tråtraktorbanen var populær. (Foto: Line Kjølberg) - Lisens: Creative Commons License

Barn og dyr koste seg på Folkenborg

Med sol fra blå himmel, glade og forventningsfulle folk og dyr var det søndag 4.september duket for det tradisjonelle arrangementet Barn og Dyr på Folkenborg museum. Og for en dag det ble!

De mange aktivitetene trakk folk fra hele fylket. Over 700 barn og voksne besøkte Folkenborg museum denne dagen og de koste seg med kuer på beitet, hesterkjøring, kaniner, høner og sauer. Den nye tråtraktorbanen var populær, og det var også svartovnsvaflene, steinovnsbakt brød og gammeldagse drops i museumsbutikken.

I museumslåven åpnet Espen Tveits fotoutstilling med bilder fra Momarkedet 1983-1985, denne utstillingen kan du også se søndag 11.september og søndag 18.september fra 13.00-16.00.