Fra hagen på Rød Herregård. Foto: Lillian Nyborg

BARNAS MUSEUMSSTAFETT OG REBUS I HAGEN PÅ RØD

Barnas Museums Stafett starter på lørdag 23. juni og varer helt til 19. august.

Da kan du gå i soldatenes fotspor i den nye utstillingen i museet på Fredriksten.

Se om du kan løse håndverkernes rebus og finne skatten i toppen av tårnet!

Eget pass! Du får utdelt ditt eget pass, som du kan ha med deg til 7 forskjellige avdelinger ved Østfoldmuseene. Du får stempel i passet for hvert besøk, og når du har tre besøk bak deg får du en premie! Og ikke nok med det, men etter både 4, 5 og 6 besøk får du også premier! I tillegg blir du med i trekningen av den store bonuspremien, som det bare er en av.

Etter 7ende besøk får du også en premie!

Natursti med rebus! I hagen på Rød kan du gå naturstien og løse oppgavene som henger på 10 forskjellige poster. For å delta må du gå inn i Herregårdskafeen og hente oppgavearket som du tar med rundt. Når du er ferdig kan du gå tilbake til kafeen og levere løsningen, og så får du kanskje en liten premie her også!

Åpningstidene for Barnas Museumsstafett på Fredriksten Museum er 11-16 (23. juni – 19. august) og for naturstien på Rød er Herregårdskafeen åpen fra 12.00 – 16.30 (3. juli til 12. august.) Barnas Museumsstafett koster kr. 30,- for inngangen til museet, mens naturstien på Rød er gratis.