Vi bretter opp ermene – og er i gang med ny byhistorisk utstilling!

På Fredrikstad Museum er det riktignok lukkede dører – men det er alt annet enn stille bak dem!
Vi er i disse dager i full gang med å pakke ned de gamle utstillingene – og å gjøre om hele museumsbutikk- og resepsjonsområdet på Tøihuset.

Noen svinger brekkjernet, mens andre forsiktig og nøye pakker ned de flotte gjenstandene fra den gamle byhistoriske utstillingen. Hvis du trodde det å jobbe på museum var stille og rolig i vintersesongen, må du nok tro om igjen!

Den nye byhistoriske utstillingen som blir åpnet i forbindelse med at Fredrikstad by har 450 års jubileum i år, skal stå i første etasje, den blir noe helt utenom det vanlige, og åpner 23. juni 2017.
Parallelt jobber vi med planlegging av ny utstilling og barneaktiviteter i 2. etasje, og omgjøring av hele museumsbutikk- og resepsjonsområdet, alt blir nytt til den store åpningen i Juni.
Og det er mye arbeid! Vi bretter opp ermene og tar tak – og gleder oss til å åpne dørene igjen i juni!

Oppdatering og mer informasjon kommer utover våren!