Tjenestepiken Karen blir avhørt av lennsmannsfrua Olea Haga og alle detektivene

Eggedosis, krim og storbesøk på Folkenborg

For en fantastisk påske det har vært! Det var over 150 besøkende på Folkenborg museum under påskearrangementet Primetime: Påskekrim på Folkenborg 26-28.mars.

Arrangementet gikk over tre dager, og hver dag startet vi dagen med å fôre hønene og å hente egg. Alle barna fikk plukke et egg hver, før vi samlet oss rundt den artige tråsykkelen med blender på bagasjebrettet. For de fleste var det første gang for å lage eggedosis på denne måten, og eggedosisen ble kjempegod!

Vi blåste deretter ut egg, og malte disse som ble til vakker påskepynt. Mange laget også klutedukker og påskemasker, før de prøvde ut påske-quizen i friluftsmuseet. Her var det stort engasjement blant deltakerne, og det var stolte og fornøyde barn som leverte inn et løsningsord og mottok premie fra det store påskeegget.

Det var flere som møtte opp for å løse «den store mordgåten i Narvestadbygningen», og her var det mange dyktige detektiver som hjalp lensmannsfrua Olea Haga med å avhøre vitner og å undersøke åstedet. Detektivene stilte gode spørsmål, og løste «mordgåten» på en særdeles god og kreativ måte!

På den siste arrangementsdagen hadde vi også storfint besøk av Østfoldambassadøren med familie som laget en fin nettsak om arrangementet. Les mer om deres opplevelse av besøket her.

Med denne store suksessen kan vi ikke annet enn å glede oss til de kommende arrangementene på Folkenborg! Så tusen takk til alle besøkende for en fantastisk påske, og vi ønsker dere alle hjertelig velkommen tilbake!