Finn fram på Borgarsyssel Museum

Friluftsmuseet på Borgarsyssel Museum består av bygninger fra flere steder i Østfold. Da museet ble etablert i 1921, skulle det vise tverrsnitt av området når det kom til materiell folkekultur. Dette ble løst ved å flytte eldre bevaringsverdige bygninger fra ulike steder i fylket til museet.

I kartet kan du gjøre deg kjent med friluftsmuseet og lese mer om bygningene. Klikk på ikonene for å åpne informasjonsvinduet. Klikk deretter utenfor vinduet, hvor som helst på kartet, for å lukke.

Vil du lære mer om friluftsmuseet på Borgarsyssel? Fordyp deg i artikler ved å trykke på knappen under. Husk at du også kan utforske dette mens du er på museet med din mobiltelefon. Trykk på «Utforsk museene» nederst i venstre hjørne på nettsidene våre og finn fram ved hjelp av kartet.