Skuespiller Bjørn Skagestad spiller rollen som Erling Stordahl i "Fra mørke til lys" (Foto: Marius Hauge)

Flere skuespillere til «Fra mørke til lys»

Fra før er det kunngjort at Bjørn Skagestad – en av landets fremste mannlige skuespillere og som til daglig spiller på Nationaltheateret, skal spille hovedrollen som Erling Storedal i oppsetningen «Fra mørke til lys». Her er de to øvrige skuespillerene som skal være med; Guro Skottene og Oliver  Bredholt – begge fra Sarpsborg.

Forestillingen settes opp for første gang og skal spilles på det vakre uteamfiet på Storedal Kultursenter. Billetter til premieren 24.august kl 15 og de fire påfølgende forestillingene (25,26, 27.aug + 1. sep) er i full salg på Ticketco.no nå.
Bjørn Skagestad kjenner kanskje de fleste til både fra teaterstykker og spel over det ganske land – samt fra en rekke kjente filmer/tv-serier,  så her er en kort presentasjon av de to øvrige skuespillerene.

Om Oliver – unge Erling Storedal i «Fra mørke til lys»

Oliver Bredholdt skal spille Erling som ung gutt i "Fra mørke til lys"

Oliver Bredholdt skal spille Erling som ung gutt.

Oliver Bredholt fra Sarpsborg! Oliver skal spille Erling Stordahl som gutt i forestillingen «Fra mørke til lys”.  Han har spilt teater siden januar 2017 og spilte nettopp rollen som «unge» Mozart i utendørsoperaen Tryllefløyten på Fredriksten festning i Halden.  Han har nettopp avsluttet sin ordfører-jobb –  som den yngste ordføreren noensinne i Ungdommens Bystyre i Sarpsborg. Han elsker teater,er nysgjerrig på det meste, glad i historie, tar gjerne en diskusjon og er en veldig glad gutt. Han skal begynne i 7. klasse på Grålum barneskole, spiller fotball for Tune, teater med Villekulla og dubber.

Om Guro – forteller  i «Fra mørke til lys»

Guro Skottene skal være forteller i "Fra mørke til lys". (Foto: Guro Skottenes nettsider)

Guro Skottene skal være forteller i «Fra mørke til lys». (Foto: Guro Skottenes nettsider)

Guro Skottene skal være «forteller» under forestillingen ”Fra mørke til lys”. Hun er født og oppvokst i Sarpsborg, men bor nå på Bøler. Guro jobber til daglig som rådgiver på Lærings- og mestringssenteret på Rikshospitalet. I tillegg har hun sin egen lille bedrift der hun driver med forfatter- og foredragsvirksomhet. Men nå også teater!  Guro studerte drama- og teaterkommunikasjon ved Høgskolen i Oslo i 1999/2000 og er opptatt av formidling på mange vis.  Hun har gitt ut 3 diktbøker: «Trist og trøst», «Sammen og sånt» og «Hei og håp» og titlene sier mye om tema som opptar henne. Vil du lese mer om Guro og det hun gjør, sjekk disse nettsidene

Følg «Fra mørke til lys» på Facebook og del gjerne – om du liker/skal se forestillingen.

Forestillingen er et samarbeid mellom Stiftelsen Storedal Kultursenter, Sarpsborg kommune, Østfoldmuseene, Beitostølen Helsesportsenter og Johansen Monumenthuggeri. Støttes av Østfold fylkeskommune, Lions, Fritt Ord, Arbeiderbevegelsens Kulturnettverk, AOF Østfold, LO, Norges Blindeforbund og Ridderdagene på Storedal.

(Bilde av Bjørn Skagestad i toppen av nettsaken, foto: Marius Hauge)