Aurora S Degnes, 8 år og Helene Slorafoss Pettersen, 10 år. Foto: Trine Gjøsund

FØRSTE HOVEDPREMIE I MUSEUMSSTAFETTEN I MOSS!

Forfatter Inger Trætteberg Geruldsen

Ivrige Trøgstad-jenter har fullført Barnas Museumsstafett på Moss By- og industrimuseum!

Hyggelig besøk på Mbi av Aurora S Degnes, 8 år og Helene Slorafoss Pettersen, 10 år, som forventningsfulle viste fram sine museumspass med 7 stempel. Det siste og 8. stempel var vi i Moss så heldige å få bidra med.

Jentenes ferd startet på Kanalmuseet i Ørje i juni, deretter har de sammen med mødre og fedre, av og til også bestemødre, fartet Østfold rundt. Museumsbesøkene har stort sett foregått på søndager, derfor har familiene også hatt anledning til å utforske fylkets gourmet-tilbud på søndagsmiddager.

Til Storedal ankom de imidlertid en hverdag, der var stengt, men jammen meg var ikke Eileen tilstede og åpnet opp for Aurora og Helene slik at de også der kunne utforske Primstaven.

Siste innspurt foregikk her på Mbi hvor papirdukker ble kledd opp og mel ble kvernet – kanskje bakes det grove rundstykker i Trøgstad i kveld.