Helleristningsutstillinga har fått et løft

Helleristningsutstillingen på Storedal ser bedre ut enn på lenge. Driftsavdelingen ved Østfoldmuseene har vært der og det gav resultater.

Det er bygget nytt tak over informasjonstavlen, reisverket i helleristningsrommet er skiftet ut og helleristningene er nå løftet tilbake på plass.

Siden natur, kultur og historie bør kunne oppleves og nytes av både synshemmede og synsfriske, har Storedal kultursenter en helleristningsutstilling der den besøkende kan ta og føle på kopier av noen av nærområdets mange helleristninger, samt lære litt om deres historie og utbredelse.

Kanskje du skal ta med deg noen du er glad i på søndagstur til Storedal med niste og kaffe på termos? Friluftsanlegget er åpent hele året.