Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Åpen lab1 Moss 2020 og Barnas idéskultpur

5. april 2018 // 13:00 - 15:00

Møt oss som jobber på Moss by- og industrimuseum i lab1!

Hva kan du gjøre i Lab1?

Her kan du spille inn det du ønsker at vi skal belyse i den nye utstillingen. Det kan være et spesielt
tema du er opptatt av, dimensjoner som bør belyses eller personer, gjenstander og historisk
materiale som bør få sin plass.

Barnas Idéskulptur

Vi har rigget til en konstruksjon som skal bli en spennende idéskulptur der barna kan skrive eller tegne sin idé om sitt drømmemuseum og henge den på skulpturen.

Laboratoriestafett for lag og foreninger

Vi arrangerer også idémyldring med lag og foreninger en torsdagskveld fra kl. 18-20 hver måned.
Lag og foreninger eller andre som ønsker å gi sine innspill oppfordres til å ta kontakt med museet.

Tingenes metode

Vi vil jevnlig presentere en gjenstand i Lab1, på Østfoldmuseenes nettside, på Facebook og Instagram.
Her inviteres publikum til å komme med informasjon, minner eller å si sin mening om gjenstanden.
Tingenes metode er en måte dokumentere gjenstander på utviklet ved Norsk Teknisk Museum.

april 05 2018

5. april 2018