Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Åpning av Fredrikstad Pepperkakeby 2018

Gamlebybroa i pepperkake. Foto Maya Nielsen
1. desember 2018 // 12:00 - 16:00

Lørdag 1. desember har vi den store gleden av å åpne Fredrikstad Pepperkakeby i Gamlebyen!
Fjorårets store suksess med pepperkakeby tegner til å bli en stolt tradisjon – og i år er det Fredrikstad Museum som er vertskap for begivenheten, vi gleder oss til å vise frem alle de flotte mesterverkene store og små innbyggere i Fredrikstad har bidratt med!

Fredrikstad Pepperkakeby 2018 er en del av årets Jul i Gamlebyen og et samarbeid mellom Østfoldmuseene – Fredrikstad Museum, Visit Fredrikstad & Hvaler og Gamlebyen Handelsforening.

Har du lyst til å bidra til pepperkakebyen? Da er du hjertelig velkommen til det! Frist for påmelding er fredag 9. november, send en epost til tomlau@arkiv2.ostfoldmuseene.no med navn, hva du ønsker å bygge og kontaktinfo, så er du med! Mer praktisk info om levering, byggetips osv fås ved henvendelsen.

Pepperkakebyen vil være utstilt på Fredrikstad Museum i Tøihuset i Gamlebyen, og åpningstiden i desember er som følger;

Lørdag 1. og søndag 2. desember kl. 12.00 –  16.00
Lørdag 8. og Søndag 9. desember kl. 12.00 – 16.00
Lørdag 15. og søndag 16. desember kl. 12.00 – 16.00

Skoleklasser / barnehager og andre grupper kan booke tid utenom til å besøke pepperkakebyen ukedager, ta kontakt med prosjektleder Christine Lande på epost chrlan@arkiv2.ostfoldmuseene.no.

Vi gleder oss til å gå Bergen «i pepperkakeby-næringa» – og til å ta imot, og å vise frem alle de vakre kreasjonene!

desember 01 2018

Arena: