Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Barnas Museumsstafett på Borgarsyssel museum

23. juni 2018 // 11:00 - 16:00

BORGARSYSSEL, LAG EN VÅPENBOK
Før i tiden hadde viktige personer og familier egne våpenskjold som viste hvor mektige de var. Prøv deg som heraldiker og lag din egen våpenbok med våpenskjoldene til norske stormenn.

Barnas Museumsstafett har blitt en tradisjon og i sommer kan du arbeide deg gjennom Østfold. Skaff deg et Ømuspass og start rundreisen! Får du stempel i passet fra alle våre syv museer, kan du kalle deg en mester.

Du får selvsagt lønn for strevet! Østfoldmuseene har spennende og lærerike arbeidsoppgaver for barna i skolens sommerferie. Vi kan by på både aktivitetsløyper og håndverksaktiviteter.

Når du har besøkt tre museer og fått tre stempler i passet får du lønn for strevet – en skinnpung med en historisk mynt! Flere mynter venter når du besøker de neste museene. På det sjuende museet får du en flott fjøl.

Etter å ha vært på seks museer er du med i trekningen av en splitter ny sykkel + utstyr! Vinneren får et sykkelgavekort til en verdi av 5.000 kr av oss.

Du finner Ømuspass på alle våre museer, på bibliotekene, turistkontorene, på ServiceTorget i din kommune og en rekke hoteller i fylket.

23. juni 2018
Visit Event Website