Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Barnas Museumsstafett på Haldenvassdragets kanalmuseum

20. juli 2018 // 11:00 - 17:00

STRØMMEN HAR GÅTT PÅ MUSEET – MUSEUMSARBEIDER FOR EN DAG
Er dette laget av naturen? Eller er det kanskje et redskap som folk i gamle dager har brukt? Dette skal du finne ut av – uten å kunne se!!

Barnas Museumsstafett har blitt en tradisjon og i sommer kan du arbeide deg gjennom Østfold. Skaff deg et Ømuspass og start rundreisen! Får du stempel i passet fra alle våre syv museer, kan du kalle deg en mester.

Du får selvsagt lønn for strevet! Østfoldmuseene har spennende og lærerike arbeidsoppgaver for barna i skolens sommerferie. Vi kan by på både aktivitetsløyper og håndverksaktiviteter.

Når du har besøkt tre museer og fått tre stempler i passet får du lønn for strevet – en skinnpung med en historisk mynt! Flere mynter venter når du besøker de neste museene. På det sjuende museet får du en flott fjøl.

Etter å ha vært på seks museer er du med i trekningen av en splitter ny sykkel + utstyr! Vinneren får et sykkelgavekort til en verdi av 5.000 kr av oss.

Du finner Ømuspass på alle våre museer, på bibliotekene, turistkontorene, på ServiceTorget i din kommune og en rekke hoteller i fylket.

20. juli 2018
Visit Event Website