Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Byen Vår – Arbeid, industri og fagbevegelse

Torp Teglverk cirka 1910
1. november 2018 // 19:00 - 21:00

Torsdag 1. november kl. 19.00 inviterer vi igjen til en spennende temakveld i vår foredragsserie «Byen Vår». Vi åpner vår flotte historiebar «Bar 1567» og får høre spennende foredrag med tema arbeid, industri og fagbevegelse.

Fredrikstad Museums avdelingsdirektør Gaute Jacobsen skal fortelle om Fredrikstads arbeiderhistorie. Fredrikstad var en av landets mest industrialiserte byer mot slutten av 1800-tallet. Gjennom historiske bidler og forskningen til Edward Bull får vi innblikk i arbeidersamfunnet og byens utvikling.

Kystmuseet Hvalers Kathrine Sandstrøm forteller den spennende historien om Ungsosialistene i Østfold. Ungsosialistene var knyttet til stenhoggermiljøene og representerer en revolusjonær arbeiderbegvelgelse.

Det vil bli mulig å få kjøpt kaffe og vafler i pausen.

Velkommen til en innholdsrik kveld i Bar 1567!

Billetter 100 kr – fås forhåndskjøpt på www.ticketco.no.

november 01 2018

Arena: