Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Bygdedag på Kystmuseet Hvaler

Bygdedag på Kystmuseet.
19. mai 2018 // 12:00 - 15:00

Hvaler kulturvernforening og Kystmuseet Hvaler inviterer til den tradisjonsrike bygdedagen på Hvaler. Vi ønsker velkommen til Kystmuseet pinseaften lørdag 19. mai kl. 12-15. Bygdedagen er et hyggelig treffpunkt for både fastboende, hyttefolk og andre besøkende.

Tradisjonen tro blir det liv og røre på museumstunet hvor ulike lag og foreninger på Hvaler har stands med salg og aktiviteter. Hvaler bondelag kommer med dyr og Hvaler Hagelag selger planter og rabarbrasuppe. Utover dette vil D/S Hvaler og Besøkssenter Ytre Hvaler nasjonalpark ha stand med informasjon. Gunn Hedberg er på plass og selger den nye boka si Tur på Hvalerøyene. I finstua på museet vil filmfotograf Kjell Vassdal stille ut fotografier fra Hvaler tatt på 1970-tallet. Hvaler kulturvernforening selger historiske kart fra de ulike øyene. De har også salg av mat og drikke.

Kystmuseet holder åpent i Emilstua hvor stenhoggerfamilien Wallstrøm bodde på begynnelsen av 1900-tallet. Her kan du nyte en kopp kaffe og lapper som er stekt på den gamle vedkomfyren. Barna kan lære seg å karde og spinne ull. De kan også få spikke seg en egen snurrebass, slik barna i gamle dager gjorde.

Ellers blir det underholdning med både Hvaler Musikkforening, Brottungær og Kulturskolen.

Program:

Kl. 12.00: Hvaler Musikkforening

Kl. 12.15: Formann i Hvaler Kulturvernforening, Paul Henriksen, ønsker velkommen

Kl. 13.00: Brottungær

Kl. 14.00: Kulturskolen

Velkommen til bygdedag på museets flotte eiendom Nordgården!

mai 19 2018

Arena: