Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Frederiks Dag på Elingaard Herregård

Elingaard Herregård. Foto Gaute Jacobsen
16. september 2018 // 12:00 - 15:00

Velkommen til bursdagsfeiring på Elingaard Herregård! Fredrikstad fyller år, og søndag 16. september inviterer  Fredrikstad Museum og Fredrikstad Kommune til storstilt feiring på ærverdige Elingaard !

Vi markerer dagen med tradisjonell blomsterløkplanting og åpen herregård.
Herregården er åpen fra 12 – 15, og ordførerens tale med påfølgende blomsterløkplanting starter 13.00.

På herregården får du muligheten til å se utstillingen «Kunstmaleren Bendik Riis», dette blir siste mulighet før den populære utstillingen tas ned. Du får treffe Petter Bomslutter som jobbet på herregården på 1700-tallet, du vil kunne handle i vår koselige museumsbutikk, vandre rundt på herregården og gjerne ta en kaffetår i herregårdskafeen i salongen. Er det fint vær kan du gjerne ta med deg kaffe og kake ut i borggården, la barna gå på fejakt i hagen, lære fekting med Fredrikstad Fekteklubb, og leke i huskeparken og pilehagen.

Det er gratis inngang til herregården denne søndagen.

Arrangementet er et samarbeid mellom Østfoldmuseene – Fredrikstad Museum og Fredrikstad Kommune

september 16 2018

Arena: