Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Friluftslivets Dag på Elingaard Herregård

I fjøset på Elingaard. Foto Privat
22. april 2018 // 11:00 - 15:00

Vi har den store glede å – for fjerde året på rad – få invitere til «Friluftslivets Dag» på vakre Elingaard Herregård!
Vi fyller det store flotte området rundt herregården med aktiviteter fra 11.00 – 15.00, med fokus på barn og friluftsliv.

Denne dagen kan du ikke gå glipp av! Når så mange flotte aktører og samarbeidspartnere kommer sammen og lager en spennende, aktiv og innholdsrik dag for hele familien, med gratis inngang for alle, da må det bli suksess!
Og dere trenger ikke gå sultne, det vil bli matservering ved flere av aktivitetene – ta derfor gjerne med kontanter.

Her er noen av de mange spennende aktivitetene du vil kunne oppleve denne aprilsøndagen;

• Guidet barnevandring i første del av Natur-og kulturstien kl. 13.00
  • Guidet tur i hele Natur- og kulturstien kl 11.00 ved DNT – nedre Glommalaget (primært for voksne) (DENNE POSTEN UTGÅR PGA SYKDOM)
  • Odinsøy Vikinglag har vikingleir med aktiviteter fra vikingtid
  • Natursti med rebus og premier, ved Kolberg 4H og Onsøy Historielag
  • Ballbinge ved Lervik IF
  • Salg av pølser og brus ved lervik IF
  • Bålkaffe ved post 14 i naturstien (kart deles ut) ved Engelsviken LSU
  • Salg av vafler, sveler, kaffe og saft ved hovedbygningen, i regi av Bygdekvinnelaget
  • Barhytte, Lavvu og Bålpannesuppe ved Kolberg 4H
  • Barkebåtseiling på vestlig vollgrav, ved «Inn på tunet»
  • Ole smed holder smia åpen
  • Fjøset er åpent – har det kommet lam tro?
  • Fe-jakt i Elingaards have – deles ut og premieres fra museumsbutikken i Østfløya
  • Museumsbutikken er åpen – her kan du finne unike og flotte ting (vipps, kontant og bankkort)

Vi gleder oss til å ta imot dere – velkommen til en aktiv dag ved herregården!
Hilsen Østfoldmuseene – Fredrikstad Museum, Engelsviken LSU, Lervik IF, Kolberg 4H, Bygdekvinnelaget, Onsøy Historielag, Inn på tunet, Odinsøy Vikinglag, DNT med flere.

april 22 2018

Arena: