Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Juleverksted i Olavs hall

Tradisjonell julepynt Foto: Anna Flysak
14. desember 2018 // 11:00 - 15:00

Nå er det snart jul og tiden er inne for å pynte både inne og ute. I Olavs hall kan du lage din egen julepynt etter gamle oppskrifter, og det beste er at du kan ta det med hjem!

Her kan du blant annet lage den dekorative Borregaardsstjerna som tidligere var en typisk julepynt for arbeidsklassen. Denne pynten har fått sitt navn fra den tiden arbeidere på Borregaard fikk med seg avskjær og papirrester hjem, så de kunne lage julepynt for å pynte opp til høytiden. En lignende variant kan man også finne på Finnskogen, der de fra gammelt av laget en stjerne av never.  Vi lager også papirlykter og julehjerter.

Det er åpen kafé og museumsbutikk! Her kan du kose deg med en kopp kakao og kanskje du finner den perfekte julegaven til deg selv eller andre?

desember 14 2018

14. desember 2018