Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Kulturkveld på museet: Eventyrlige Ekheim

Bente Bjar og Ekheim. Foto Geir A. Carlsson. Fredriksstad Blad
14. november 2018 // 19:00 - 21:00

Bente Bjar kommer til Kystmuseet Hvaler og holder foredrag om eventyrlige Ekheim, den staselige sveitservillaen på Kråkerøy.

Villaen som stod ferdig i all sin prakt år 1900 er en av de viktigste bygninger bevart fra dragestilen i norsk arkitekturhistorie. Det ser ut som et eventyrslott med sine dragehoder, tårn og spir og med den flotte og frodige hagen som omkranser bygningen.

Bente Bjar vokste opp på Kråkerøy, og i likhet med mange av oss andre har hun latt seg fascinere av dette vakre og tiltrekkende, men samtidig mystiske byggverket. Hun har skrevet boken Eventyrlige Ekheim og nå kommer hun til Kystmuseet for å ta oss med på innsiden av dette spennende huset og lose oss gjennom dets historie.

Det blir mulighet for å kjøpe boka under foredraget.

Velkommen til en spennende og lærerik kveld på Kystmuseet!

Vi minner om at alle museets foredrag er flyttet til Amfigrotta ved Brottet på Spjærøy!

Ekheim. Foto: Kine Jensen

november 14 2018