Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

«Kunstmaleren Bendik Riis» på Elingaard Herregård

Bendik Riis
Bendik Riis. Foto eies av Finn Jacobsen
29. juli 2018 // 12:00 - 16:00

Søndag 3. juni åpner vi sommerens utstilling på vakre Elingaard Herregård, og vi åpner samtidig herregården for sommersesongen!
I årets sommerutstilling viser vi verker av, og forteller historien om, kunstmaleren Bendik Riis (Fredrikstad 1911 – 1988).

I utstillingen som vises i herregårdens østfløy, kan du se et 40-talls av Bendik Riis’ verker plukket fra Fredrikstad Kommunes kunstsamling. I tillegg vises en skissebok – og du vil kunne lytte til noen av hans dikt. Bendik Riis var nemlig litt av en poet også, som skrev mange dikt og noen fortellinger.

Utstillingen er åpen søndag og onsdag 12.00 – 16.00 i sommersesongen, fra og med 3. juni – til og med 26. august.
Disse dagene kan du også nyte av følgende tilbud på herregården, alt inkludert i inngangsbilletten 75 kr / 30 kr;

• Museumsbutikken er åpen
  • Herregården er åpen, og formidlere forteller om herregårdens historie
  • Nyte kaffe og Elingaardskake i herregårdskafeen
  • La barna gå på fejakt i Elingaards romslige hage
  • Benytte huskene i Elingaards hage
  • Leke i vår aktivitetshage i pil
  • Fra 1. juli – 26. august kan du hver søndag kl 14.00 oppleve den dramatiserte omvisningen «Myten om Fru Birgitte»

Velkommen til Utstillingsåpning – og til Elingaards sommersesong!
Utstillingen er et samarbeid mellom Østfoldmuseene – Fredrikstad Museum og Finn Jacobsen.

juli 29 2018

Arena: