Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

«Myten om Fru Birgitte» – en dramatisert omvisning

Fru Birgitte på Elingaard
Fru Birgitte på Elingaard. Foto Morten Aabø
19. august 2018 // 14:00 - 15:00

Vi har gleden av å ønske dere velkommen til sommerens dramatiserte omvisninger på Elingaard Herregård!

«Myten om Fru Birgitte» er en dramatisert omvisning hvor våre flinke verter tar dere med inn i herregårdslivet anno 1761, og lar dere få møte flere av herregårdens tidligere personligheter, både tjenestefolk og fintfolk – og ikke minst selveste husfrua Birgitte Christine Kaas Huitfeldt, også kalt «General Birthe» av noen.
Vi lover et uforglemmelig møte med livet på herregården – hvis du lover å komme på en av våre søndager i sommersesongen! Dette kan du ikke gå glipp av!

De dramatiserte omvisningene inngår i vanlig inngangsbillett på søndager fra og med søndag 1. juli – til og med søndag 26. august, og har oppstart kl. 14.00.

Åpningstider på Elingaard Herregård for sommeren er søndager og onsdager fra søndag 3. juni – søndag 26. august.
I tillegg til de annonserte dramatiserte omvisningene 1. juli – 26. august kan du alle åpningsdagene nyte godt av vår innholdsrike herregårdstilbud;

• Museumsbutikken med noe for enhver smak – og unike varer
  • Herregårdskafeen i Borregården, med deilig Elingaardskake
  • Huskeparken med gammeldagse husker i trærne
  • Aktivitetshagen vår laget i pil