Moss by- og industrimuseum på nye eventyr!

Onsdag 14.juni la gjengen ved Moss by- og industrimuseum ut på nye eventyr, i regi av Mossefossens Venner ved Per Arild Simonsen.

Og for et eventyr det ble! Leder av Mossefossens Venner, Per Arild Simonsen tok med seg sin dekkmatros, Kristian Hjortkær Hansen, Trine Lise Heilmann og oss ut på tur i Vannsjø.
Her fikk vi servert en nydelig treretters bestående av røverhistorier til forrett, historiske steder og fortellinger til hovedrett, og nydelige omgivelser i vakre Vannsjø til dessert.
Det er ingen tvil om at Vannsjø har vært historisk viktig og betydningsfull for utviklingen av Moss, og ikke minst en relevant næringsrolle.
Gjengen ved Moss by- og industrimuseum satt både igjen med nye kunnskaper og gode minner etter en solrik dag i innsjøen.

Vi må derfor rette en ekstra stor takk til Mossefossens Venner for en fantastisk treretters!