«Rolf Sørensen leker med lys og mørke»

Sitatet er hentet fra SA datert 26.06, og er beskrivende for Rolf Sørensens maleriske fotografier, men ikke minst også for selve utstillingsåpningen av Skimt.
Åpningen av utstillingen ble behørig markert med rørende toner fra en lysende stjerne, nemlig Drømmestipend-vinner Emilie Hellum Johansen, kunstnerens egne opplysende ord om fotografiene og av Torill Stokkan med varme åpningstale.

Rundt to dusin besøkende hadde funnet veien ut til naturskjønne Storedal lørdag 24.juni. I en god rimefeber kan vi si at solen skinte, Ode til lyset kimte, og utstillingen skimte – kort oppsummert.
Vi lar i denne anledning bildene tale for seg selv, og anbefaler samtidig en tur til Storedal – vi har åpent lør-søn 12-17 fra 24.jun-13.aug.
Her kan du oppleve den nye utstillingen både ute og inne, en ny natur- og kultursti som slynger seg rundt i anlegget, sansebokser for barn og Barnas Museumsstafett – Dr. Storedal, som alle er sommerens ekstra tilbud.

God sommer og velkommen til Storedal Kultursenter.