På de syv hav. Foto: Kathrine L. Sandstrøm

Skip ohoi! Her er barnas sommer på Kystmuseet Hvaler

På de syv hav. Foto: Kathrine L. Sandstrøm

På de syv hav. (Foto: Kathrine L. Sandstrøm, Østfoldmuseene)

Hver dag hele sommeren er det aktiviteter for barn på Kystmuseet Hvaler. Denne sommeren har vi fokus på sjømannen, og gjennom lek og aktiviteter får barna innsikt i sjømannslivet. De blir utstyrt med sin egen skipssekk og sendt avgårde på de syv hav. Der må løse ulike oppgaver, blant annet ved hjelp av vår nye utstilling: «Velkommen ombord! Sjømenn fra Hvaler forteller».   Når de har utført alle oppgaver kan de komme inn i vårt tatoveringsstudio og få sin egen sjømannstatovering. På museet er det både stylter, lekeapparater og lekestue som barna kan leke med. I museumsbutikken selges brus og eplekake. Museet ligger skjermet til, så her kan man trygt slippe barna løs i fri aktivitet. Vi har åpent hver dag fra 27. juni til 2. august kl. 12-16.