Spark i gang arbeidsåret med et besøk på Borgarsyssel!

Hva med å sparke i gang året i din bedrift, forening  eller arbeidsplass med et inspirerende museumsbesøk? Et nytt år gir nye muligheter.

Fortiden er brennaktuell

Sarpsborg har blitt 1001 år. En av de synligste resultatene etter et fantastisk jubileum, finner du på Borgarsyssel Museum. Det nye formidlingsbygget Olavs hall er full av skatter fra Østfolds historie. En dyktig guide gjør historien og de gamle gjenstandene relevante for dagens problemstillinger, både i arbeidslivet og på privaten. Hvordan var det egentlig å drive handel i middelalderen? Hvordan løste middelaldermenneskene konflikter, i forhold til i dag? I Olavs hall blir du både inspirert og underholdt. Prikken over i’en får man i tårnet, der man kan skue utover Sarpsborg fra 32 meters høyde. Absolutt et sted for å få nye perspektiv! Kanskje dere til og med vil teste Minecraftstasjonen vår? Der møtes alle i et interaktivt dataspill, der man sammen skal forsøke å bygge opp en by. Bedre teambuilding får du ikke.

Borgarsyssel Museum har også et fantastisk friluftsmuseum med gamle bygninger fra hele Østfold. Hvordan var det å jobbe i industrien for 60 år siden? Eller 150 år siden? Hvordan hadde kvinner, menn og barn når en 1700-talls bondegård var både hjem og arbeidsplass? Vi åpner gjerne dørene til våre gamle husskatter.

Noe attåt?

Dersom du ønsker å kombinere besøket med et måltid, har vi har en liten kafe som kan servere rundstykker, kaffe, brus og kake til inntil 15 personer. Er dere flere, har vi gode råd om bra serveringssteder i gangavstand.

Høres dette interessant ut? Ta kontakt med oss. Vi snekrer sammen et opplegg etter dine behov.

Hva koster det?

Voksen: 75 kr