Omvisninger på Moss by- og industrimuseum

På Moss by- og industrimuseum er det mange undervisningsopplegg.
Og meld i fra tidlig om du er interessert i å få en tur med din klasse!

Oppleggene Design i Moss for 8.trinn, Byplanleggerne for 6.trinn, Papirfabrikken for 4.trinn, og Den store Nordiske krigen og kampene i Moss for 7.trinn, er alle opplegg i Den kulturelle skolesekken i samarbeid med Moss kommune.
Disse går av stabelen i september/oktober, februar/mars og april.
Utover disse har vi Den industrielle utviklingen i Moss, Korn og mølle, og fra Kvernkall til kraftverk som er tilgjengelig hele året for alle klassetrinn.
Vi kan tilpasse opplegg for din klasse om du skulle ønske et tema utenfor de overnevnte tilbudene.
Vær obs på at i periodene hvor oppleggene med Den kulturelle skolesekken går av stabelen vil museet være mindre tilgjengelig enn vanlig for omvisninger utover dette.
Vi beklager dette.

Om du ønsker å booke en omvisning med din klasse eller har spørsmål send mail til trigjo@arkiv2.ostfoldmuseene.no