Vi trenger bakere! Bli med å lage Fredrikstad Pepperkakeby!

Bli med å lage Fredrikstad i pepperkake! Fjorårets store suksess med Fredrikstad Pepperkakeby må jo gjentas – og i år er det Fredrikstad Museum som er så heldige å få huse byen, på Tøihuset i Gamlebyen!
Vi gleder oss til å åpne en mangfoldig pepperkakeby for publikum fra 1. desember!

Men det blir ingen pepperkakeby uten glade og kreative bakere! Og her kommer dere inn! Alle bakere er velkommen til å bidra! Om dere er skoleklasser, barnehager, vennegjenger, hagelag, idrettslag, foreninger eller andre bakeglade, alle er velkomne!

Meld dere på – og lag noe spennende til pepperkakebyen – bruk fantasien! Vi premierer de beste bidragene og gleder oss til å sette sammen en helt unik pepperkakeby.
Påmeldingsfristen er 1. november, og du melder deg/dere på ved å sende en epost til tom.lauritsen@arkiv2.ostfoldmuseene.no med info om hvem du/dere er og kontaktinformasjon, hva dere baker og cirka størrelse på det planlagte mesterverket.

Tips og informasjon til bidrag:

• Bidraget kan være hus, bygninger, strukturer, landemerker, fremtidige bygg og statuer i byen, men også fantasikreasjoner
  • Det er fritt hvor store eller små kreasjoner dere ønsker å bidra med
  • Bidraget må monteres fast på en plate av for eksempel hard papp eller kryssfiner. Dette for å sikre bidraget under transport, og å gjøre det enklere ved montering. Platen kan dekoreres, men dette er valgfritt
  • Det er tillatt å bruke andre materialer enn pepperkakedeig for å gjøre pepperkakehuset/kreasjonen stødig, som for eksempel hønsenetting, ståltråd, papp eller lignende
  • Lag et ark med navn på deres bidrag, hvem som har bygget det og kontaktinformasjon, som leveres sammen med mesterverket

Nå er det bare å svinge kjevlene! Håper vi får til en fabelaktig pepperkakeby!

Vennlig Hilsen

Østfoldmuseene – Fredrikstad Museum