Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Kulturhistorisk vandring til Pulservik på Kirkeøy

Korshavn ca. 1960. Foto utlånt fra Ragnar Bjørck.
22. august 2018 // 18:00 - 20:00

NB! Denne turen var opprinnelig satt opp 12. september. Omstendigheter har gjort det nødvendig å bytte om tidspunkt for turen til Herføl med turen til Pulservik. Det blir derfor tur til Herføl 12. september.

Kystmuseet Hvaler inviterer til kulturhistorisk vandring til Pulservik nord på Kirkeøy onsdag 22. august kl. 18.00. Pulservik ligger litt utenfor allfarvei og har tradisjonelt vært en liten fiskerbosetning.

På turen kommer vi også forbi de gamle husmannsplassene Myra og Alkesten. Guide på vandringen er kjentmann Johan Westgaard. Han loser vei i terrenget og forteller om stedene vi passerer og menneskene som levde her.

Møt opp ved det gamle fergeleiet i Korshavn kl. 18.00. Her er det gode parkeringsmuligheter. Vi legger opp til en kafferast underveis. Ta derfor med sitteunderlag og litt godt i sekken. Turen avsluttes ca. kl. 20.00.

Tid: Onsdag 22. august kl. 18.00.

Pris: Kr. 60,- for voksne, kr. 20,- for barn.

Vel møtt til hyggelig tur i flott terreng!