Olavs hall og uteserveringsplassen

I morgen skjer det!

I morgen åpner Borgarsyssel Museums nye formidlingsbygg Olavs hall og den nye jubileumsutstillingen. De siste detaljene legges på plass i dag.  Vi er i rute og gleder oss stort til å dele denne utstillingen med dere.

Tusen rike år heter utstillingen, og tittelen favner bredt. Vi har en rik og mangfoldig historie.  Vi bor i et rikt kulturlandskap med røtter langt tilbake i oldtiden, samtidig som vi er et moderne samfunn i vekst.

Tusen rike år ønsker å gi publikum en smakebit av vår rike kulturarv. Vi vil gå nedover og tilbake i historien vår og ta deg med på en reise gjennom århundrer. Middelalderen er sentral, og selvfølgelig Olav Haraldsson. Men i tillegg vil vi gi publikum små historier fra temaer eller tidsepoker som kanskje vil bære frem en ny utstilling med tid og stunder.

Vi på Borgarsyssel har i over et år jobbet med utstillingen. Med oss på laget har vi hatt utstillingsdesigner Ole Dørje fra SixSides AS. Han har vært med oss under idé- og konseptutviklingen, samt stått for utstillingsdesignet.

Vi gleder oss til å vise dere alle resultatet!

Vi røper ikke alt ennå. Men her får dere en smugtitt på hva dere har i vente.