Frank Aarebrot. Foto: Jarle Vines (Creative Commons Attribution Sharealike 3.0)
Frank Aarebrot. Foto: Jarle Vines - Lisens: Creative Commons License

Frank Aarebrot kommer til Sarpsborg!

Borgarsyssel Museum kan med dårlig skjult stolthet annonsere at selveste Frank Aarebrot kommer til Sarpsborg!

Borgarsyssel Museum har invitert den profilerte professoren Frank Aarebrot til Sarpsborg i anledning byens tusenårsjubileum. Nå kan østfoldingene oppleve Norges beste foreleser sette de siste tusen år i system med østfoldsk vri!

Frank Aarebrot er professor og foreleser på Universitetet i Bergen, Institutt for sammenlignende politikk. I mange år har han vært Norges mest siterte professor i norske medier. Han er beskrevet som «noe så sjeldent som en universitetslærer med a-kjendisstatus» og er særlig kjent for sine legendariske foredrag i forbindelse med grunnlovsjubileet Norgeshistorien på 200 minutter og Andre verdenskrig på 200 minutter.

Ingvild Hasle ved Borgarsyssel Museum er veldig fornøyd med bookingen: Frank Aarebrot har en helt unik fortellerevne, også folk som i utgangspunktet ikke er så veldig interessert i historie og politikk blir engasjert av ham. Dette er en sjelden mulighet til å oppleve en legende.

Frank Aarebrot kommer til Sarpsborg torsdag 4. februar kl. 19.00. Museet har leid Filadelfiakirken i Sarpsborg slik at så mange østfoldinger som mulig skal få oppleve ham. Publikum kan  forhåndskjøpe billetter på  ticketco: Pris: 200,- (+ billettavgift).