Einar er ny formidler på Storedal!

Vi er så heldige at vi har fått med oss Einar Brenne-Lerkerød på laget, og han er nå ny formidler på Storedal Kultursenter!
Men du har kanskje møtt ham før? For ny i Østfoldmuseene er han altså ikke.

Hvem er så Einar?
Som gårdsgutt fra Varteig er ikke Einar redd for å ta i et tak, på fritiden er han ikke bare en ekte historienerd, men han er nemlig også en hobbysnekker.
Om ikke det er allsidig nok – så har Einar studert historie ved Universitet i Agder og religion ved Menighetsfakultetet, og han har både jobbet i barnehager og skoler.
Og det i alle klasser og i alle fag!
Han har også jobbet med psykisk helse for voksne og spesialenhet for autistiske barn – samt vært lærervikar både i Oslo og Sarpsborg.
Å ta fatt på oppgavene på Storedal Kultursenter er han ikke redd for:
«Jeg ønsker å gjøre Storedal til et levende sted sammen med frivilligheten, hvor alle kan finne sin plass blant Magnus den Blinde og Erling Stordahl», så dette lover veldig godt.

I Østfoldmuseene har du kanskje sett han som en fantastisk og livlig formidler på Borgarsyssel, eller kanskje også på Folkenborg?
Der har han nemlig jobbet i 7 år, så Einar er godt kjent hos oss.
Som oppgaver på Storedal Kultursenter vil Einar være ansiktet utad, og ha ansvaret for formidlingen på dette idylliske stedet som flere og flere stadig får øynene opp for!

Vi ønsker Einar lykke til, og gleder oss til fortsettelsen og samarbeidet.