Har du oppdaget natur- og kulturstien på Storedal?

24.juni åpnet den nye natur- og kulturstien som slynger seg rundt anlegget på Storedal. Har du fått testet dine kunnskaper enda?

Natur- og kulturstien består av 9 poster og alle postene forteller om Storedals mangfoldige historie.
Her kan du lære om steinalderen, helleristninger, Blåkollen (bygdeborgen inntil Storedal), Gunnarstorp, jernalderen og gården Mikladal, Borghild Olavsdatter til Storedal, Magnus den blinde og ikke minst om Erling Stordahl selv.
Om du har fulgt ekstra godt med i timen vil du også kunne klare å svare på spørsmålene. Natur- og kulturstien starter enten bak kulturhuset og du går videre langs vollen bak sansehagen, eller ved Ode til lyset og du går videre langs vollen bare motsatt vei.

I dette praktfulle sommerværet anbefales virkelig en tur, ikke bare for å slukke din kunnskapstørst, men også for å nyte roen, stillheten og la tankene fly under Ode til lyset. I disse vakre sommerdager er lyden ekstra sterk, hvorfor?
Det kan lære mer om under natur- og kulturstien!

PS. Ta med mobilen, om du skulle bli ekstra hungrig på kunnskap!