Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Kulturhistorisk vandring til Viker på Asmaløy

Fra Vikerhavna 1960. Foto utlånt fra Ragnar Bjørck.
9. mai 2018 // 18:00 - 20:00

Kystmuseet Hvaler inviterer til kulturhistorisk vandring på Viker onsdag 9.mai kl. 18.00. Viker, som ligger på Asmaløys sydspiss, er et attraktivt naturområde og rommer samtidig mye spennende kulturhistorie.

Jan Gunnarsen loser oss gjennom flotte omgivelsene på Viker, hvor bosetningen har vært preget av fiskere og sjømenn. Jan er født og oppvokst på Asmaløy, og har jobbet som fisker i hele sin yrkeskarriere. Han er hjemmehørende i Vikerhavn, en gammel og tradisjonell fiskerihavn. På turen får vi dermed servert førstehåndskunnskap om både havna og det lokale fiskeriet.

Møt opp ved moloen i Vikerhavn kl. 18.00. Her er det gode parkeringsmuligheter. Vi har en kafferast underveis, så ta med noe å bite i. Turen avsluttes ca. kl. 20.00.

Tid: Onsdag 9. mai kl. 18.00

Pris: Kr. 60,- for voksne, kr. 20,- for barn.

Velkommen til tur i spennende terreng. Vel møtt!