Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Kulturkveld om villsvin og gjess

Kanalmuseets villsvin, foto: Ingvar Spikkeland
14. mars 2018 // 19:00 - 20:30

Villsvinet (Sos scrofa) som en ny gjest i norsk fauna, er et tema vi er opptatt av på Haldenvassdragets Kanalmuseum. Fordi dette er en fremmed og uønsket art i Østfold, er det særlig viktig å formidle informasjon knyttet til viltloven, svinepest og faren med å møte et villsvin i naturen. Samtidig er mye spennende kulturhistorie knyttet til dette dyret, som dessuten smaker fortreffelig. Klimaendringer med milde og kortere vintre kan føre til at villsvinet trives og vil spre seg i Norge. Derfor er det viktig å skaffe seg mer kunnskap om arten.

Pål Sindre Svae fra Utmarksavdelingen for Østfold og Akershus vil besøke museet for å fortelle om utfordringene, men også mulighetene som følger med denne nye gjesten.

Inngang kr 50,-

Enkel servering