Elever på skattejakt i Olavs hall

For et år siden hjalp de Borgarsyssel Museum med å utvikle et iPadspill til bruk i utstillingen i Olavs hall. En dyktig studentgruppe fra Høgskolen i Østfold kjørte flere såkalte brukertester med 4. klassinger fra Kurland skole. Denne uka har gjengen fått komme tilbake til Olavs hall for å teste det ferdige resultatet.

Les mer om utviklingen av Borgappen her

Elevenes konklusjon var at dette var et morsomt verktøy å bruke på museum og de kunne godt tenkt seg mer iPad-skattejakt, for eksempel i Friluftsmuseet. Et strålende innspill, sier vi.

Kanskje du har lyst å prøve dette selv? Velkommen til Borgarsyssel. Våre åpningstider er onsdag til fredag 11.00-15.00 og lørdag til søndag 11.00-16.00.

Er du lærer og har lyst til å ta med elevene dine på en lærerik skattejakt på Borgarsyssel? Bare ta kontakt med museumspedagog Christine Haugsten Ellefsen.