Laster Hendelser
  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Barnas Museumsstafett på Kystmuseet Hvaler

23. juni 2018 // 12:00 - 16:00

FRA TYRKIA TIL HVALER – EN SJØMANN VENDER HJEM
Etter ett år til sjøs kommer Hans hjem med gode historier, nye ideer og noe gjemt i sekken. Bli kjent med ham igjennom en aktivitetsløype på tunet. Du reiser 100 år tilbake i tid og får smaken på et annet liv.

Barnas Museumsstafett har blitt en tradisjon og i sommer kan du arbeide deg gjennom Østfold. Skaff deg et Ømuspass og start rundreisen! Får du stempel i passet fra alle våre syv museer, kan du kalle deg en mester.

Du får selvsagt lønn for strevet! Østfoldmuseene har spennende og lærerike arbeidsoppgaver for barna i skolens sommerferie. Vi kan by på både aktivitetsløyper og håndverksaktiviteter.

Når du har besøkt tre museer og fått tre stempler i passet får du lønn for strevet – en skinnpung med en historisk mynt! Flere mynter venter når du besøker de neste museene. På det sjuende museet får du en flott fjøl.

Etter å ha vært på seks museer er du med i trekningen av en splitter ny sykkel + utstyr! Vinneren får et sykkelgavekort til en verdi av 5.000 kr av oss.

Du finner Ømuspass på alle våre museer, på bibliotekene, turistkontorene, på ServiceTorget i din kommune og en rekke hoteller i fylket.

23. juni 2018
Visit Event Website